انواع رنگ برای خط کشی پارکینگ
بازسازی خانه | بازسازی منزل | بازسازی آپارتمان | بازسازی ساختمان
انواع رنگ برای خط کشی پارکینگ
چهار شنبه 21 ارديبهشت 1401 ساعت 12:25 | بازدید : 57 | نویسنده : admin | ( نظرات )

خط کشی پارکینگ

خط کشی پارکینگ مناسب ترین روش برای نظم و ترتیب دادن به فضای پارکینگ است. استفاده از خط کشی کمک می کند تا از فضای موجود حداکثر استفاده را ببرید و به بهترین شکل ماشین ها را در پارکینگ پارک کنید. علاوه بر نظم بخشیدن و استفاده بیشتر از فضایی که در اختیار دارید، خط کشی پارکینگ فضای پارکینگ شما را زیباتر از قبل می کند. روش های مختلفی برای خط کشی جایگاه خودرو مثل خط کشی با رنگ یا برچسب وجود دارد. در این مقاله قصد داریم که درمورد رنگ ها و نحوه استفاده آن ها در خط کشی پارکینگ توضیحاتی ارائه کنیم. برا آشنایی بیشتر با مقوله خط کشی و انواع آن، این مقاله را تا انتها بخوانید.

انواع رنگ مورد استفاده برای خط کشی پارکینگ

رنگی که برای خط شکی پارکینگ استفاده می شود باید دارای ویژگی های خاصی باشد که این رنگ را از دیگر رنگ ها مثل رنگ هایی که برای رنگ آمیزی ساختمان استفاده می شود ، جدا کند. رنگ های مناسب خط کشی پارکینگ بر اساس مقاومت، جنس، مقدار مورد استفاده رنگ و نحوه اجرا به چند دسته تقسیم بندی می شوند که سعی می کنیم در ادامه به خوبی و با جزئیات ویژگی انواع رنگ ها را شرح دهیم.

رنگ های ترافیکی برای خط کشی پارکینگ

این نوع از رنگ برای خط کشی پارکینگ و انواع خط کشی های کاربردی در فضای باز و بسته مورد استفاده قرار می گیرد و بر پایه رنگ رزین اکرلیک است. انواع رنگ ترافیکی شامل رنگ های تک جزئی و دوجزئی یا همان رنگ های سرد و گرم هستند. کاربرد این نوع رنگ ها برای خط کشی بسیار بالا است و روش های اجرای آن نیز متنوع است.

رنگ های تک جزئی برای خط کشی پارکینگ

نام دیگر این رنگ ها، رنگ های سرد است. این نوع از رنگ ها دارای دو رنگ بندی سفید و زرد و به صورت مات هستند. اگر ضخامت این نوع رنگ با ضخامت 200 میکرون بر روی سطح اجرا شود قدرت پوشانندگی آن حدود 320 گرم و بازتابش حدود 75 درصد است. پس از اجرای رنگ با شرایط بالا زمان مناسب برای خشک شدن به صورت سطحی 5 الی 10 دقیقه و خشک شدن به صورت اساسی و کامل 2 الی 4 ساعت زمان می برد. قیمت رنگ های تک جزئی و سرد نسبتا مناسب است.

رنگ سرد الکیدی کرئو کائوچو

با توجه به نام این رنگ، متوجه می شوید که رنگ بر پایه آلکیدی کرئو کائوچو است. برای خط کشی علائم افقی مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از این رنگ ها در مناطق گرم و مرطوبت مقاومت بالاتری از خود نشان می دهد.

رنگ ترافیکی اکرلیک در خط کشی پارکینگ

این نوع رنگ بر پایه رزین اکرلیک ترموپلاست است. این رنگ امکان اجرا تا ضخامت 700 میکرون را دارا است. استفاده از رنگ رزین اکرلیک ترموپلاست بر روی آسفالت بسیار مورد قبول است اما برای استفاده بر روی سایر سطوح باید کارشناس درمورد آن تصمیم گیری کند.

رنگ های دو جزئی برای خط کشی پارکینگ

نام دیگر این نوع رنگ، رنگ گرم است. ضخامت لایه این رنگ ها بسیار بیشتر از رنگ های تک جزئی است یعنی حدود 3000 الی 5000 میکرون است. با توجه به ضخامت این رنگ ها مدت زمان بیشتری نیز برای خشک شدن آن نیاز است. زمان خشک شدن رنگ های دو جزئی حدود 20دقیقه تا 24 ساعت برای خشک شدن به صورت کامل و اساسی است. قیمت این نوع رنگ بیشتر از رنگ تک جزئی و یا همان رنگ های سرد است.

رنگ های پلی اورتان در خط کشی پارکینگ

رنگ های پلی اورتان همان رنگ های گرم و دو جزئی اند که بر پایه رزین هستند. این رنگ ها لایه ای براق بر روی سطح مورد نظر شما ایجاد می کنند و مقاومت بسیار بالایی در برابر اشعه و نور خورشید، باران و رطوبت و همینطور فرسایش دارند. از این نوع رنگ برای خط کشی پارکینگ های روباز و سر پوشیده استفاده می شود. این رنگ مناسب برای انواع خط کشی خیابان ها و فضا هایی است که بیشتر در معرض فرسایش قرار دارند. رنگ اپوکسی نوعی رنگ دوجزئی است. این نوع رنگ قابلیت اجرا بر روی سطوح سنگی و فلزی را دارد.

رنگ ترافیکی ترموپلاست اسپری در خط کشی پارکینگ

این رنگ بر پایه رنگ رزین هیدرونیکی است. مزیت این رنگ نسبت به سایر رنگ های گرم ترافیکی ضخامت بسیار بالا و در نتیجه مقاومت فوق العاده در برابر انواع فرسایش است.

رنگ ترافیکی ترمو پلاست اسکرید جهت خط کشی پارکینگ

این رنگ نیز بر پایه رزین هیدروکربنی ساخته شده است. برای خط کشی پارکینگ یا انواع دیگر خط کشی با رنگ اسکریدی ابتدا شرایط آب هوایی را بسنجید، سپس سطح را به خوبی از آلودگی ها پاک کنید. اهمیت به این موضوع برای استفاده از هر نوع رنگی لازم است. ضخامت این رنگ 3000 میکرون است که از مقاومت خوبی نیز برخوردار است.

رنگ ترافیکی ترموپلاست اکستروژن برای خط کشی پارکینگ

یکی دیگر از انواع رنگ های گرم هیدروکربنی، رنگ ترموپلاست اکستروژن است. این رنگ به شکل مخلوطی از پودر، مواد جامد و افزودنی ها است. از این رنگ برای خط کشی محور های ترافیکی استفاده می شود که بر روی سطح آسفالت انجام می گردد و از مقاومت خوبی نیز برخوردار است. این رنگ در عین ضخامت بالا در کمترین زمان ممکن یعنی در حدود 5 دقیقه خشک می شود.

استفاده از رنگ پرایمر برای خط کشی پارکینگ

از پرایمر ها برای زیرسازی و آماده کردن سطوح برای اجرای رنگ استفاده می شود. پرایمر سبب افزایش ماندگاری رنگ، بالا رفتن طول عمر آن و مقاومت رنگ می شود. پرایمر چسبندگی رنگ رویی را افزایش می دهد. نتیجه کار با استفاده از پرایمر بهتر می شود و کیفیت کار بالاتر می رود.

انواع رنگ در نگاهی اجمالی برای خط کشی پارکینگ و خط کشی جایگاه خودرو

با توجه به توضیحاتی که درباره انواع رنگ ها ارائه شد، می توان به این نکته دست یافت که داشتن دانش، تخصص و مهارت برای انجام پروژه های خط کشی دارای اهمیت زیادی است و هر کسی نمی تواند بدون تخصص لازم کار خط کشی پارکینگ را انجام دهد. علاوه بر دانستن این موضوع که چه رنگی متناسب با چه سطح و کفپوشی قابلیت اجرا و کاربرد را دارد، آشنایی با استاندارد ها و داشتن ابزار مناسب نیز دارای اهمیت است.

انواع رنگ برای خط کشی پارکینگ




موضوعات مرتبط: خط کشی پارکینگ , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازسازی خانه و آدرس homerenovation.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 467
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 27
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 27
:: بازدید ماه : 30
:: بازدید سال : 41
:: بازدید کلی : 1958